Familien

Sommer 2013

Da har hverdagen innhentet oss. Vi har gjort mye i sommer. Jeg var på tur alene til Mo i Rana og Valnesfjord og traff gode venner der mens unga var på ferie hos far. Idyllisk ja? Da ungene kom ti...

Dyra våre.

Frida kanin. Rasen Løvehodet. Nermal katt. Skatval mix. Mira hund. Lånke mix. Noen få fisker igjen...

Eivor's dåp.

I helgen har vi feiret lille Eivor's dåp. Dåpsbarnet var snill og skrek ikke da hun fikk vannet på hodet men ble litt lei av all "håndteringa" utover dagen. Hun hadde en flott nystrikke dåpskjole p...

Sommerferie 2012

Ja tenk at jeg og unga er ferdige med ferien. Idag dro dem med fars familie på familietreff i helga. Sjøl har jeg ei uke igjen-alene...Mye å finne på egentlig. Men her er noen glimt fra ferien vi h...

Mormor lykke.

Endelig kom jeg inn på bloggen min, etter å ha streva i flere uker. Og jeg kan skryte av å ha blitt mormor til ei lita snuppe. 16.april kom lille Eivor i full fart. Jeg var med på fødselen og klipp...

Legoland 2011

Årets ferie er unnagjort og vi har bla.vært i Legoland. Bil og båt og campingliv. Og tru det eller ei, unga gikk lei og ville hjem! To dager i Legoland og en dag på Lalandia badeland slet dem ut. T...

Pinse helga.

Bedre sent en aldri å legge ut bilder fra pinsa... Marthe og jeg lånte hytta til søstra mi på Hemnskjela, ute ved Hitra fra pinseaften. Vi kjørte fra 23 varme grader kl 9 på morran og kom fram til ...

Marthe 18 år!

Hjelpes meg-æ har en myndig datter. Ei flott ung dame! Mange gratulasjoner! Marthe 4 mnd. Marthe nå! Kjempe glad i dæ!

RBK-kamp og storfiskeren som slo til igjen.

Søndag var vi på Rosenborgkamp, Anders og jeg. Mot Molde. Stor stas for Anders. Og det ble jo ekstra morro at vi hadde drakter med Strand og Iversen på- og at begge de to laget mål i kampen. Rbk va...

Første skoledag!

Idag har litj pia starta på skolen! Tunikaen ble ferdig og begge småttisene hadde nye sekker. Vi hadde et flott vær og etter vell en time var det bare å tusle hjem. Starta dagen bra med å springe e...

Fisketur

Ungene er nå drattpå ferie hos pappa'n sin. I den forbindelse dro vi på felles fisketur. Her er fangsten! Ble både til folk og pusemat det her. Nå skal jeg være uten dem i 3 uker! Hjelpes meg!

FERIE!!!!!

Unga og jeg har vært på østlandet i to uker. Snakk om å komme til sommeren. Etter en elendig sommerstart i trøndelag kom vi til sol og varme, bading,fisking og markjordbær. Randsfjorden har bydd på...

DET ER FAKTISK 10.MAI IDAG...........

Jada vi er igang med snømannlaginga -igjen! Nå er vi vel egentlig litt lei.....

Til tannfeen......

Langfredag mistet sønnen ei lita,flat tann. Han fant et glass og la den i. Men så sa min datters kjæreste at han måtte finne en konvolutt å legge den i for da ble det papir penger. Litt etterpå fan...

Fjergen helg

Flott vær og skiføre.

17 år.

I går fyllte Marthe 17.år! Hjelpes meg som tiden flyr avsted. Jubilanten jobber hele helga, så også i går. Vi pynta kake og dro på besøk til Sissels spiseri. Fikk låne jubilanten og drakk kaffe og ...

Mer ferie.......

Søndag kjørte vi til Sørunsand. Her ble det tog tur med Tertitten, en smalsporet jernbane mellom Sørumsand og Fossum. Ca 3km en vei. Damplokomotiv og vogner fra slutten av 1890 tallet. Koselig tur ...

Oslo

Vi har kommet oss til Nittedal på besøk. Går dagen ble brukt i Frognerparken og på Aker brygge. Jeg er oppvokst rundt 14mil fra Oslo men hadde aldri besøkt Frognerparken og Vigelandanlegget. Det va...

Storfiskeren

Se hvem somfikk storfisken ! Ikke lite stolt!MIIIIIIIIIIIIIN! Blikket er rettet mot bror som er missunnelig!

Ane 5 år.

På USA's nasjonaldag og dronning Sonja's bursdag er litjtuppa født. I går fylte hun 5 år. Masse gjester og gaver. Tester sparksykkel. Legg merke til fottøyet. Jeg har sagt hu må ha sko på n...

Sol, varme og bading.

Endelig ble det sommer her i trøndelag. Og da blir det varmt! Det går fra ti til tredve grader på ei uke. Det har vært nesten uutholdelig et par dager. Men vi er heldige og har elva like ved og en ...

Anders 8 år.

I morra, søndag , blir Anders 8 år. Den dagen ble feiret i går da både jeg og far har arbeidshelg. Ti viltre unger inntok huset kl halv tolv etter å ha hatt avsluttning på skola. På kvelden var vok...

Turbouke........

Nesten så det er godt å komme på jobb nå en lørdags ettermiddag. Det har vært ei travel uke. Skjønner ikke hvorfor alt skal skje like før skoleslutt.Det begynte forrige lørdag med GRENDATURNERING i...

Vidunderet.

Marthe har fått førerkort og kjøp seg scooter. Det durer og kjøres nå ja. Sparer kanskje mor for noen turer. Men jammen er a blakk og nå!

Besøk i sauefjøset

Ane har hatt fri fra barnehagen idag og ble med mor og mormor på handletur til Sverige. Litja har hatt et par dager med ørebetennelse og feber så det var godt å kom ut. På tur heim stoppet vi hos k...

17.mai

Så er nasjonaldagen over for idag for meg. Kommet meg på jobb og må nok være her til halv 11. Men det er kake på vaktrommet og håp om en rolig aften. Fikk da være med å sende ungene i toget og sem ...

Ski avsluttning

Her er to lovende skiløpere med årets premier for fire karusellrenn. Flotte luer med flagg og reklame. Populære.

Unga mine!

Tre flotte unge på ferga fa Bogenes til Løddingen.Ane koser seg i sanda på Andøya. Ka ska vi vel med sydens strender når vi kan finne dette her hjemme? Bortsett ifra at vannet va iskaldt da.......

Familien

Hele familien var i tantes bryllup på lørdag. To minste var brudepike og ringbærer. Største spillte fløyte i kirka. Er de ikke flotte?