juli 2009

Langedrag Natur park.

Idag har vi besøkt Langedrag. Vi er jo på østlandet og fant ut at vi kunne ta turen på en dag. Og vi har kjørt bakker og svinger opp og ned mellom tre dalfører! Fint vær og brukbar temp også idag. ...

Storfiskeren

Se hvem somfikk storfisken ! Ikke lite stolt!MIIIIIIIIIIIIIN! Blikket er rettet mot bror som er missunnelig!

Blomster i hagen

Fineste blomsten!Alt i full flor til vi skal reise på ferie.

Laaaaaaaaaaang dag!

Kl.07.30 møtte eldste datteren på sykehuset for en kne operasjon. Det er 4 mnd siden hun ødela kneet under håndball trening.(MARS!) IAPRIL fant de ut på MR at det så ut som en delvis ruptur(avrivin...

Sengeteppe Ane

Str. 137 X 212 cm. Det største jeg har laget!

Prosjektet tar form...

Her er utgangsstoffet for prosjekt sengeteppe. Dette som satte fargene.Overtransportør er veldig ok å ha. Idag har jeg sydd i mange timer og aldri har jeg vært så nær å sy meg i fingeren..... Det m...

Pakke

Fra Desiree's lappeteknikk kom lørdag. Bestillt tråd og vatt og da ble det med stoff og. Pakken inneholder 9m stoff! Nå er de vasket og henger til tørk. Aner ikke hva de skal bli enda.

Sokker

Måtte ha litt lettvindt håndarbeide for jobb og sommer. Da blir det sokker. Er ikke fornøyd med denne type helfelling, men de blir vel brukt. Litja sine disse. Viking sportsgarn, multifarge lilla. ...

Endelig!!!!!!!!!!!

Etter å ha venta i flere år på kommunalt vann, kom endelig gravemaskina på gården idag. Virkelig rett dag da, siden jeg kom fra nattskift og skulle sove,men jeg sovna og hørte ikke maskina heller. ...

Turpost nr.8

Akkurat på riksgrensa mellom Norge og Sverige ligger Brudesløret. Dit gikk jeg og litja idag mens storebror var med mormor på bytur. Et flott fossefall nede i et juv. Posten stod på toppen før du g...

Turpost nr.9

Kalvhåmmåren på Fjergen.Bratt opp i to km til 761 moh. Tungt men en flott utsikt. Vi ble belønnet med ei regnskur akkurat da vi var på toppen, men ellers var det fint vær.Mira synes utsikten var br...

Bedre middag med søsteren

I bursdagsgave i april fikk jeg en invitasjon på middag og filmkveld med søsteren. Den har jeg spart helt til nå. Lørdag kveld ble det godmat. Dette er hva hun laget til oss; Andebryst med søtpotet...

Stoff og Stil

Etter jobb lørdag var jeg innom Stoff og Stil sin butikk i Trondheim. Oj...... den var enorm. Jeg hadde ingen planer om hva jeg skulle ha på forhånd så jeg ble gående rundt å se og se..... Men jeg ...

Hva gjør man...........

.....når man våkner kl 7 og ikke får sove mer? Jo man setter seg å syr! Resultatet er et senge teppe,dog uten bakstykke enda, bestående av 40 lapper. Hadde sydd på 7 rader a 5 lapper da jeg måtte i...

Dukketeppe

Til Marit-dukka.

Prosjekt.........

Nytt prosjekt på gang. Har hatt disse stoffene liggende i en pose ferdig vasket og strøket leeeenge. Tenkt til litja's seng. Nå tenkte jeg at jeg måtte få til noe fort så jeg har skjært firkant...

Turpost nr.1

Idag har vi vært på Furuhaugtjønna. Dette er post nr. 1 i turprogrammet. Ca 3km å gå, mest oppoverbakke. Men tjønna vi kom til var nydelig og posten lå ute på ei øy der det var bålplass og benker. ...

Ane 5 år.

På USA's nasjonaldag og dronning Sonja's bursdag er litjtuppa født. I går fylte hun 5 år. Masse gjester og gaver. Tester sparksykkel. Legg merke til fottøyet. Jeg har sagt hu må ha sko på n...

Hagen og uteplassen.

Idag har jeg luka ugress, tynna gullerøtter og kjørt kantklipper. Det var på høy tid. Jordbæråkeren var overgrodd, det samme var potetene. Men nå er det gjort og jeg håper på regn. Det er tørt. Bik...