Natur

Turpost 2-6-9-10

Oppsamling av de fire turpostene vi har vrt p. 2.Kirkebyfjellet med utsikt ned p Merker. 6. Rottenikkhula i Kopper 9. Hgsen, med utsikt til Mannfjellet og Fonnfjellet. 10. Vindarna...

Hst.

Hsten er fin med flotte farger og klare dager. Vonde bein tiltross, dette er ca 20 m fra bilen. S ut p tur uansett :)

Topptur(er)

Sndag 8.september dro p langtur. 10 og en halv time p tur. Og for en tur. Over tre tusenmeters topper. Rsshaugen tok virkelig kaka. En fantastis utsikt. At turen ga meg betennelse i et kne og...

Turpost 3,5 og 7.

De tre siste turpostene er gjort unna. Tippen p Funnsjen. Litjtuppa var med p Litjfjellgruva. Sykla til Skakkelvollen. Da er alle ti unnagjort og venter spent p neste rs poster.

Turpost 2- 8-9-10.

Fireposter til er tatt:) Prestegrdsskogen. Hammerskallgruva. Brenthaugvollen. Bjrnhlen

Turpost 4 og 6.

Tar ikke postene i rekkeflge, men litt mer praktisk i forhold til hvor de ligger. P sndag ble det to. Nr. 4. Sneisvollen Nr. 6. Gammle Tjrebrenneriet oppi Dalavola. Spor etter liv og vi...

Turpost 1.

ykleiva i sende regn. Eivor i meis for frste gang.

Hst

Noen hstbilder.

Storlirennet 2012

Storlirennet er et turrenn p 36km fra Storlien i Sverige til Merker. Rennet gr i flott fjellterreng. Idag har jeg vrt med p matstasjon p Flyttjnna. Vi fikk litt sn da vi dro opp og frykta ...

Mannfjellet 1043moh og Rsshaugskaftet 1036moh.

Topptur igjen. Fikk med meg flge idag da. Tru vi valgte litt feil lei men kom oss da opp og ned. Litt regn i lufta men ok temperatur og hyt skydekke. S vi hadde flott utsikt og en flott tur. Kj...

Rundfjellet 1014 moh og Litjkjlhaugen 1152 moh.

Var p en kjempeflott fjelltur igr.I et omrde jeg ikke hadde vrt fr. Mye folk ogs, da det i helga arr. Merker Mountain Chalange og et lp over alle de 26 toppene i kommunen som er over 1000m....

Turposter 2011

Da er vi igang med rets poster. Og det har vrt en god start. Tatt 4 av 10 allerede ungene. Mor har tre. Turpost 2. Kjrkbyfjellet. Hgt og fritt med flott utsikt. Toppen av skiheisen. Det var...

Lamming

Idag har jeg og Ane vrt p lamming. Det var det masse lam i fjset og to kom mens vi var der. Ane kosa seg. Uredd og nysgjerrig. Helt fersk!!!!Kooos!

VR

Like sikkert som at vren kommer hvert r er det at nytt liv blir fdt overalt i naturen. Og at det er et yrende fugleliv for tiden er sikkert. Og vi har jo vrt velsignet med et nydelig vr siste ...

Psketur til stlandet.

Etter ha studert vrmeldingene tirsdag i forrige uke, fant jeg ut at jeg skulle kjre en tur beske slekt og venner p stlandet. Ungene synes ogs dette var greit. Vi var lei mye blt sn og r...

S N !!!

Store mengder SN. De har kommet store mengder sn siste dagene og det snr fortsatt heftig. Armene verker etter mkinga. Er s hye kanter at det er vanskelig f unna snen n. Tru det bi lenge ...

Storlirennet 2011.

Idag har jeg vrt med p saftstasjon under Storlirennet. Vi var mange, store og sm, som delte ut saft, sportsdrikke, bananer og boller. Turrennet gr fra Storlien i Sverige og til Merker. 36km i ...

Nydelig vr og skifre.

De siste dagene har det gtt i skiturer hit og dit i bygda. Lrdag gikk Marthe, Ane, Mira og jeg til Litjfunnsjvollen. 6 km t/r. Det var ok vr oppover, blst og fyk litt, men nedoverturen ble re...

Knallhelg p ski!

Superflott vr men noe kaldt! Har gtt p Fjergen to dager p rad. En tur p rundt ei mil tur-retur. LRDAG var vi3 mdre, 6 unger og 2 hunder som la ut p tur. Det var minus 20 fra morran, men i ...

N er det ingen unnskyldning....

...at utstyret ikke er i orden. Kjpt meg nye ski,sko og staver. Uten stlkanter og kortere og lettere enn fjellskia. I gr fikk testa dem. Da ble det tur til Fjergen, ca ei mil det. Mildt og fin...

Kald november.

Vi har hatt det veldig kaldt i november, med minus 20 og mer i flere uker. Men det er flott da nr fjellene farges rosa og sola kommer fram.

Fonnfjellet 1100 moh.

Idag hadde jeg bestemt meg for g p Fonnfjellet. Vret var skiftende og jeg ble i tvil om jeg skulle g helt p toppen. Skodde dottene for rundt, det blste og det regna. Tok ei lang mat, og vur...

Kluktoppen 1110 moh.

Endelig ble det topptur. Og jett om vi valgte rett dag da! Sol og vind. Akkurat passe varmt ble det og. Kluken er et grensefjell i Merker og her ligger grenserys nr.159. Kluken er og ett av de to...

Flere turposter.

Er oppe i 5 av 10 n og har hentet meg en pins for det. T-skjorte for 10. Bare trimme videre.Maud og Mai Brit p Eggkammen.Mira ved Litjfunnsjen.

Turpost nr.10

Da er det p'n igjen med turposter. Jeg har vrt p to. Mira og jeg tok en n i ettermiddag. S godt g i skog/myr/fjellterreng. Her er vi p RYA p Fjergen.

P tur rundt Kontordammen i Kopper.

Mnster i vann!Ikke langt rundt, men en koselig tur.

Nydelig skitur til Finnkoia.

Idag ble det en lengere skitur. Vi har snakka om det lenge at vi skulle til denne lille kken, men det har jo aldri blitt no...fr idag. Flott vr, lyper og fre. Akkurat kor langt det er vet jeg ...

Vinter.

Det har vrt rimelig kaldt siste uke og et par bilder kommer her.....Synes n dette er finere og bedre vinter enn regn og slaps jeg da. Det er vel rundt -30 nr jeg tar disse, og det er i overkant ...

Lady p tur...........

Ikke greit ha mye og lang pels i blautsnen.

Turpost nr.3.

Dette var den eneste posten ungene hadde igjen for f alle ti postene i r, og f t-skjorte. Det er kommet en del sn og det ble et ufyselig vr etterhvet, men vi kom oss p Navneberget p Funnsj...

Hsten er her.

I gr dro vi opp p hytta p ettermiddagen for ta inn bten. Det har regnet mye i det siste og sjen var stor s vi fant ut vi kunne legge bten inn i naustet. Det begyner bli farger og det bli...

Turpost nr.7

Turpost nr.7 ligger p Mannligruva. Ei gammel nedlagt gruve ca 3km fra vei. Det var brukbart vr mens vi gikk oppover og ble bare bedre og bedre. Noe gjrmete vei gjorde at noen(les meg) var ganske...

Turpost nr.10.

Da har vi gjort unna en turpost til. Unga har n 7 og mor 5. Vrt ftt oss pins n for 5 turer. Denne turen gr i fint skogterreng forbi et vann og er ca3 km. Jeg kom hjem med en stor kul og skru...

Langedrag Natur park.

Idag har vi beskt Langedrag. Vi er jo p stlandet og fant ut at vi kunne ta turen p en dag. Og vi har kjrt bakker og svinger opp og ned mellom tre dalfrer! Fint vr og brukbar temp ogs idag. ...

Turpost nr.8

Akkurat p riksgrensa mellom Norge og Sverige ligger Brudeslret. Dit gikk jeg og litja idag mens storebror var med mormor p bytur. Et flott fossefall nede i et juv. Posten stod p toppen fr du g...

Turpost nr.9

Kalvhmmren p Fjergen.Bratt opp i to km til 761 moh. Tungt men en flott utsikt. Vi ble belnnet med ei regnskur akkurat da vi var p toppen, men ellers var det fint vr.Mira synes utsikten var br...

Turpost nr.1

Idag har vi vrt p Furuhaugtjnna. Dette er post nr. 1 i turprogrammet. Ca 3km g, mest oppoverbakke. Men tjnna vi kom til var nydelig og posten l ute p ei y der det var blplass og benker. ...

Turpost nr.4.

Det settes opp ti turposter i bygda her hver sommer. Premiering for 5 og 10 turer. I fjor klarte vi bare f til 5, men i r har vi tenkt ta alle ti. Starta i gr med den korteste. Ca 1.5 km til...

Herlig helg utendrs!

Vi er tilbake etter tre dgn i friluft. Fredag pakket 7 voksne og 5 unger, fra 1-8r, utstyr for bt-kano-telt tur over Feren i Merker og ned Forra elva, med ml i Sillermoen. Vi hyra en leiebt i...

ELG

Fikk s lyst til ta med dette bilde av elgen som mamma hadde i hagen i hele vinter. Bildet er tatt av dattera mi, Marthe. Elgen gomler ivei p treet som er fullt med juletrelys! Ikke et lys var ...

Skikkelig vrhelg.

I helga har det virkelig vrt vr. Vi har kosa oss masse ute og ungene har syklet og sparket fotball. Rollerblades ble det ogs idag. Det har vrt sol og varmt. All snen er borte og det blomstrer....

Pska 2009

Oppsummeringa fr vre vt og varm. Dvs. ikke det at det regnet mer en to daga, men det var s varmt at all snen var skk vt og denble etterhvert rtten. Vi har hatt mest fint vr, sol og tidels ...

Palmesndag

Fin skitur palmesndag. Og naturen byr p fine "kunstverk".

Vr????

Vel jeg begynner lure p om det blir vr i r. I gr natt kom det nye ti cm med sn. Og vi har nok fra fr. I morrest var det jammen minus 20 grader! Det var litt sjokk etter at det faktisk har v...

Merker Mesterskap 2009

Skirenn idag ogs i nydelig vr. Unga fikk prve seg bde i hopp og langrenn med innlagt standplass velse. Kast p blink(rompebrett) med trebiter. Etterp var det premieutdeling. Alle fikk kopper ...

Lrdag 28.februar 2009

Skal ikke klage p vret denne lrdagen. Fjellet heter Kluken og er vel 1100m.Har vrt p toppen et par ganger p ski.Silkefre.

Tur i helga.

Lrdag var vi p skitur og kosa oss med plser og sjokolade. Satt p toppen av en bakke i lyslypa og ungene som var med hadde ski og akebrett med. Full guffe. Sjl fikk jeg gtt en og en halv rund...

Dagens tur.

Nr sola kommer fr man lyst til ut g. S mens brd-deigen heva gikk jeg meg en tur.

Skytetur idag.

Etter to uker med mye vind er all sn borte p de fleste innsjer og tjnn her i trndelag. Idag var vi flere som fant ut at vi skulle dra til ei slik tjnn for g p skyter og grille plser. Ti...

Morgenstemning

Vi har ikke sola p huset vrt enda men vi ser a snart........Men med snne fargespill p himmelen s er det flott st opp likevell.

Januarmorgen 2009

En nydelig soloppgang n i helga.

SN !!!!!!!!

Nr det endelig skulle bli vinter s ble det til gangs. Fra torsdag til fredag kom det en halv meter p en gang. Vi mkt og mkt. Og det har dryssa ned mer i helga. MEN..... endelig er det skikkeli...

Blnisse p tur

En liten blnisse i full fart. Travelt fr jul....

November sol

Ut p tur...........

...........aldri sur m vre mottoet for grsdagens tur til Lillefjell gruver. 7 km i regn og vind. Tapre unger som hadde fortjent kakaoen sin ja. Men styggvr har jo og sin sjarm. Fine fargespill....

Hsten i Merker

Dette bildet er tatt 30.september i r.

Blomster i hagen

N blomstrer det virkelig flott.

Ferieturen

Noen bilder fra et vakkert land......Bleiksya vest for Andya.Torghatten ved Brnnysund.

Hagen blomstrer

Gjeiteramsen er vel ikke noe hageblomst men det er enormt mye av den p enga. Og fin er den s lenge den er rosa og ikke blitt til hvite ulldotter. Ellers begyner potter og ampler og bli fine og fr...